L97 gjør aktivitetspedagogikken obligatorisk. For at dette skal settes i verk, må lærernes vurderingspraksis reflektere mål og arbeidsmåter i planen. Boken tar sikte på å belyse hvordan en målrettet og systematisk vurdering kan føre til læring for den enkelte elev m.h.t. faglig, sosial og metodisk kompetanse. Boken legger spesiell vekt på forholdet mellom vurdering og veiledning. Med litteraturliste og stikkordregister.
Ledig eksemplar er ikke til utlån. Ventetid må påberegnes ved bestilling.
Det ledige eksemplaret kan leses på biblioteket, men ikke bestilles eller lånes med hjem.
Forlaget skriver om denne boka:
Denne boken tar opp sentrale spørsmål omkring temaet. Ved hjelp av autentiske eksempler, refleksjonsoppgaver, konkrete råd og teoretiske drøftinger, blir viktige spørsmål ved vurderingspraksisen diskutert. Boken beveger seg i spenningsforholdet mellom teori og praksis, og elevtekster og situasjoner tatt både fra barne- og ungdomstrinnet blir gjort til gjenstand for analyse og drøfting. Boken tar sikte på å belyse hvordan målrelatert og systematisk vurdering kan føre til læring for den enkelte elev. Forfatteren tar til orde for at vurderingen må reflektere det mangfoldet som er knyttet til elevforutsetninger, fag, årstrinn, arbeidsformer og mål for undervisningen. Forfatteren har tidligere utgitt "Rom for handling" og "Skolens og elevenes valg".