Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
366 s.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse . - Hva skal elevene lære i matematikk i skolen? Hvordan kan man som lærer støtte opp om og øke elevens matematiske forståelse og kompetanse? I denne boka viser forfatterne hvordan lærere i matematikk på barnetrinnet kan utfordre, motivere og inspirere sine elever. Boka innholder konkrete eleveksempler og forslag til diskusjon med elevene.
978-82-05-37170-5 : Nkr 499.00
0235852
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:
Hva skal elevene lære i matematikk i skolen? Hvordan kan lærere støtte opp om og øke elevenes matematiske forståelse og kompetanse? Hvordan kan matematikkundervisningen bidra til å skape gode læreprosesser?
I Tall og tanke skriver forfatterne om matematikken, elevene og undervisningen. De viser hvordan lærere i matematikk på barnetrinnet kan inspirere, motivere, utfordre og støtte elevene.
Fremstillingen er først og fremst praktisk basert, men forskning og teorier om matematikk, om barns læring av matematikk og om undervisning i matematikk ligger til grunn for innholdet. Beskrivelser, analyser og diskusjoner springer ut av klasserommets praksis, konkrete eleveksempler og praktiske undervisningssituasjoner. Forfatterne gir også forslag til undervisningsaktiviteter og spørsmål til diskusjon med elevene.
Med grundig teoretisk forankring og gode praktiske eksempler er dette en viktig bok for lærere og lærerstudenter som vil bidra til å utvikle elevenes matematikkunnskap og gi barna et positivt møte med matematikkfaget.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Tall og tanke : matematikkunder
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom