Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2005 . - Bok . - 93 s.
Bokmål

Ledig eksemplar er ikke til utlån. Ventetid må påberegnes ved bestilling.
Det ledige eksemplaret kan leses på biblioteket, men ikke bestilles eller lånes med hjem.
      Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:
En foruroligende andel av norske barn og unge har for svak leseferdighet i forhold til de krav som utdanning og arbeid stiller i et informasjonssamfunn.
Programmet Gi rom for lesing! og metoder som stimulerer barna til mer fritidslesing, er viktig, men ikke tilstrekkelig for å skape bedret leseferdighet. Effektiv ordlesing og leseflyt er nødvendige forutsetninger for leseforståelse og leseglede. 80 relevante studier publisert etter 1990 gir grunnlag for en uvanlig klar konklusjon: Repetert lesing er det beste middelet til å fremme effektiv avkoding og flytende lesing.

Denne veiledningen gir både en teoretisk innføring i begrepene leseflyt og repetert lesing og presenterer 27 konkrete varianter av repetert lesing. Det følger en CD med veiledningen som inneholder lister av ord, bokstaver, opptakter og rim som brukes i øvelsene. Dette materialet kan skrives ut som det er, forkortes, skjøtes sammen og redigeres av læreren før det deles ut til elevene.

Jan Erik Klinkenberg er psykolog ved PP-tjenesten i Ringerike kommune. Han har lang erfaring fra arbeid med barn og unge med lese- og skrivevansker. Sammen med Elsebet Skaar har han også utviklet den normerte avkodings- og staveprøven STAS.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Å bedre barns leseflyt : 27 var
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom

Fra trefflista