Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
1992 . - Bok . - 183 s.
Bokmål

Ledig eksemplar er ikke til utlån. Ventetid må påberegnes ved bestilling.
Det ledige eksemplaret kan leses på biblioteket, men ikke bestilles eller lånes med hjem.
      Les e-bok Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
BILDEANALYSE - Didaktikk og metode er i hovedsak skrevet for to målgrupper: studenter ved lærerhøgskoler, distriktshøgskoler og universiteter, samt etablerte lærere i dagens skole (fra 7. klasse til og med videregående). Dette er derfor både en bok om bilder og en bok om bildeundervisning.

Boka gir en innføring i de grunnleggende teoretiske, analytiske og pedagogiske problemområdene som angår studiet av og arbeidet med bilder. Gjennom diskusjon og analyseeksempler presenterer forfatterne ulike metodiske innfallsvinkler til studiet av bilder, og ved hjelp av praktiske eksempler får leseren demonstrert hvordan man konkret kan arbeide med bilder i forskjellige undervisningssammenhenger. Det er en bok om bildekommunikasjon, men også om bildeanalytisk kommunikasjon. I dette perspektivet formidler analyseaktiviteten analytikerens opplevelse, tanker og holdninger i møtet med bildet.

Hein Ellingsen (f. 1944) er adjunkt ved Hovseter skole og øvingslærer ved Senter for lærerutdanning og skoletjeneste.

Terje Borgersen (f. 1948) er amanuensis i visuell kommunikasjon ved Universitetet i Trondheim. I perioden 1985-88 tilknyttet prosjektet "Bildemediene og skolen" samme sted.

Dette er bok nr. 68 i LNUs skriftserie.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Bildeanalyse : didaktikk og met
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom